Методичні рекомендації
Дитина, учитель і батьки. Трикутник не менш загадковий, ніж бермудський. Хто з ким повинен бути заодно? Або хто проти кого? Саме так найчастіше і розглядають свої відносини з педагогом батьки, забуваючи, що вчитель і батьки повинні бути, як мінімум, союзниками (а краще, партнерами), і мета у них спільна: навчити і виховати дитину. Тому дитина займає вершину цього трикутника, батьки і вчителі - місця у його заснування. Він має бути максимально міцним і стійким. Тому правильно вибудувані відносини батьків з педагогом - це якщо і не половина успіху, то дуже серйозний внесок в процес освіти дитини.
Рекомендації батькам щодо взаємин з дитиною із особливими потребами
Дитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
- Пам'ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім'ї).
- Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потебами- це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
- Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
- У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному закладі.
- Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості - хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.
- У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
- Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
- Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів-фахівців.
- Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
- Якщо дитина втомилася - дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
- Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.
Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини.Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.
Рекомендації вчителям щодо роботи з "особливими" дітьми
Вчитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками:- ознайомитись із анамнезом, мати уявлення про основні види порушень психофізичного розвитку дитини;- вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи кожної дитини;- враховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня;- бути добре знайомим з приладами, які використовують учні з порушенням зору і слуху, перевіряти придатність слухових апаратів, стежити за чистотою окулярів.- навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами;- вивчити основні принципи роботи в команді;- навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять;- закінчувати заняття, коли діти втомилися чи відволікаються;- вміти складати плани індивідуальної роботи, оволодівати спеціальними методиками відповідно до специфічних потреб дітей;- створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми;- формувати у дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища;- ставитися з повагою до дітей та їх батьків.
Комментарии
Популярные сообщения из этого блога
Ласкаво просимо до блогу асистента вчителя в інклюзивному класі!«Інклюзивне навчання - це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання »).https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannyaІнклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.